Tre Ting der Gør Hannes Restaurant Succesfuld

Der er få brancher der er ligeså pressede af den lokale konkurrence, som restauranterne er. Det er som om, at der hver eneste dag er en restaurant der må kaste håndklædet i ringen og lukke forretningen, og at der selvsamme dag dukker en helt ny restaurant op. Der er rigtigt mange der mener, at de kan skabe en succesfuld restaurant, og de lader sig ikke skræmme af statistikkerne.

Men hvis nu man står i den situation, at man lige har startet sin egen restaurant, er der så noget man kan gøre for ikke at ramme den samme triste skæbne? Det er alt for almindeligt, at en restaurant er forsvundet blot 6 måneder efter, at den har slået dørene op. Den bedste måde at undgå dette problem på, er at lytte til dem, der selv har undgået det. Man kan lære rigtigt meget af de lektier, som andre har måttet være igennem. Derfor har vi talt med Hanne, der har drevet den samme restaurant i mere end 5 mår, for at høre hvad hun mener er hemmelighederne bag hendes store succes.

1. Lækkert og Nemt Brød

Brød er en vigtig del af rigtigt mange retter, og det var noget Hanne hurtigt bed mærke i. Da hun først åbnede sin restaurant insisterede hun derfor på, at bage brødet derhjemme. Det fungerede fint i starten, og alle satte pris på det gode brød. Men det førte også til, at hendes restaurant pludseligt blev utroligt populær, og så var det svært at bage brød nok. Hanne anbefaler, at man ikke lader sådan en flaskehals stå i vejen for, at forretningen kan vokse. I dag benytter hun derfor lækkert bakeoff brød, som hun blot kan færdigbage i restaurantens ovn, når der er brug for mere brød den dag. Det smager mindst ligeså godt som det hjemmebagte, og er langt nemmere og mere fleksibelt.

2. En hyggelig atmosfære

Folk tager ikke på restaurant udelukkende for madens skyld. Lidt på samme vis, som at folk ikke tager i biografen bare for at se en film. Man kan både spise og se film derhjemme. Det der gør det attraktivt at sidde på en restaurant er, at det er en oplevelse, der er bedre end den man kan få derhjemme. Hanne gør alt hvad hun kan for at skabe en god oplevelse for de besøgende, ved at skabe en hyggelig atmosfære i restauranten. Alt fra møblerne til kunsten på væggene er blevet nøje udvalgt for at skabe en god stemning.

3. Fantastisk service

Hos Hanne er det ikke nok, at levere en god service. Alle hendes ansatte ved, fra deres første arbejdsdag, at der i denne restaurant fokuseres på at levere fantastisk service. Det betyder at man altid gør en smule mere, end der umiddelbart kan forventes af én, når kunderne spørger. Det er noget der har høstet Hannes restaurant rigtigt meget ros, og som får kunderne til at vende tilbage gang på gang.